Ο Δήμος μας / Επιτροπές
Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης Εκτύπωση

1.Στους δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) κατοίκους συγκροτείται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των μελών του και εκδίδεται εντός δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών, δημοτική επιτροπή διαβούλευσης ως όργανο με συμβουλευτικές αρμοδιότητες. Η διάρκεια της θητείας της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης δεν υπερβαίνει τα δυόμιση έτη. Δημοτική επιτροπή διαβούλευσης μπορεί να συγκροτηθεί και σε μικρότερους δήμους, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης αποτελείται από εκπροσώπους των φορέων της τοπικής κοινωνίας, όπως:

α) των τοπικών εμπορικών και επαγγελματικών συλλόγων και οργανώσεων

β) των επιστημονικών συλλόγων και φορέων

γ) των τοπικών οργανώσεων εργαζομένων και εργοδοτών

δ) των εργαζομένων στο δήμο και τα νομικά του πρόσωπα

ε) των ενώσεων και συλλόγων γονέων

στ) των αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων και φορέων

ζ) των εθελοντικών οργανώσεων και κινήσεων πολιτών

η) άλλων οργανώσεων και φορέων της κοινωνίας των πολιτών

θ) εκπρόσωποι των τοπικών συμβουλίων νέων και

ι) δημότες.

Ο συνολικός αριθμός των μελών της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου, μπορεί να είναι από είκοσι πέντε (25) έως πενήντα (50) μέλη. Σε ποσοστό ένα τρίτο (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών εκπροσώπων φορέων ορίζονται επιπλέον μέλη, μετά από κλήρωση, δημότες εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους καθώς και όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους.

Στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο αντιδήμαρχος που ορίζει ο δήμαρχος με απόφασή του. Στις συνεδριάσεις της επιτροπής καλούνται κατά περίπτωση και συμμετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκπρόσωποι αρμόδιων κρατικών αρχών, των τοπικών οργανώσεων πολιτικών κομμάτων, καθώς και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο.

2. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης:

α) Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης

του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου.

β) Γνωμοδοτεί για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό

συμβούλιο ή τον δήμαρχο.

γ) Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών.

δ) Δύναται να διατυπώνει παρατηρήσεις επί του περιεχομένου των κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεων οι οποίες εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 79 του Κ.Δ.Κ..

Η διατύπωση γνώμης από τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης δεν αποκλείει την παράλληλη ηλεκτρονική διαβούλευση με τους πολίτες, μέσω διαδικτύου. Οι προτάσεις της ηλεκτρονικής διαβούλευσης συγκεντρώνονται και συστηματοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και παρουσιάζονται από τον πρόεδρο της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης κατά την αντίστοιχη συνεδρίασή της.

3. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της, υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης και τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες για άλλα θέματα που εισάγονται προς συζήτηση.

Η πρόσκληση κοινοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο μέσο επτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση και περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη, τον τόπο, την ημερομηνία και την ώρα της συνεδρίασης και συνοδεύεται από εισήγηση επί των υπό συζήτηση θεμάτων. Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, οπότε θεωρείται σε κάθε περίπτωση ότι υφίσταται απαρτία. Η γραμματειακή υποστήριξη της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης γίνεται από τις υπηρεσίες του δήμου και τηρούνται πρακτικά. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης διατυπώνει τη γνώμη της μετά από σχετική συζήτηση.

Στην εισήγησή της αναγράφονται όλες οι γνώμες που διατυπώνονται.

4. Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να ψηφίζει σχετικό κανονισμό διαβούλευσης, ο οποίος ρυθμίζει όλα τα θέματα τα σχετικά με τις διαδικασίες διαβούλευσης, τη συμμετοχή φορέων και πολιτών σε αυτή, καθώς και την παρουσίαση των πορισμάτων της διαβούλευσης στο αρμόδιο όργανο του δήμου.

Σήμερα η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Καστοριάς, της οποίας Πρόεδρος είναι ο Δήμαρχος Καστοριάς κ. Εμμανουήλ Χατζησυμεωνίδης συγκροτείται από τα παρακάτω μέλη:

α/α

Φορέας - σύλλογος

Τακτικό μέλος

Αναπληρωματικό μέλος

1

ΤΕΕ ΤΜ  Καστοριάς

Βάντας Κων/νος

Λιαμίδης Γεώρ.

2

Φαρμακευτικό Σύλλογος

Παπαλάμπρου Γαβριήλ

 

3

Σύλλογος Εργοληπτών Μηχανικών

Μπαχαδέρογλου Στ.

 

4

Σύλλογος Λογιστών Ν. Καστοριάς

Παπαβασιλείου Κων

 

5

Ιατρικός Σύλλογος Καστοριάς

Ταλίδης Φιλώτας

Παπαδόπουλος Λαζ.

6

Δικηγορικός Σύλλογος Καστοριάς

Τραντόπουλος Αθ.

Στεφανίδου Ζωή

7

ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς

Σινάτκας Ιωαν.

 

8

Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Καστοριάς

Ανδρεόπουλος Θ.

Φακής Μ.

9

Ένωση Ξενοδόχων Ν. Καστοριάς

Σμαροπούλου Β.

Ήργης Σπ.

10

Εμπορικός Σύλλογος Καστοριάς

Πανταζής Ευαγ.

Δήμου Αργ.

11

Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών

Μάρκου Εμμ.

 

12

Σύνδεσμος Υδραυλικών – Θερμικ. & Κλιμ. Έργων

Γκρίζης Ν.

 

13

Σωματείο Ταξί Καστοριάς «Αγ. Χριστόφορος»

Τοτονίδης Ν.

Μέλλος Ευθ.

14

Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Καστοριάς

Πάτσιος Β.

Γκόσδας Ι.

15

Σωματείο Παραγ. & Πωλ. Λαϊκών Αγορ. Ν. Καστοριάς

Παπατώλης Παύλ.

 

16

ΝΠΙΔ Αστικό ΚΤΕΛ Καστοριάς

Ευαγγέλου Λαζ.

 

17

Υπεραστικό ΚΤΕΛ

Ιασωνίδης Ιάσων

 

18

Σωματείο Αρτοποιών Καστοριάς

Παπαδόπουλος Θ.

 

19

ΓΕΟΚ

Πέτρου Αθ.

Παπαβασιλείου

20

Ομοσπονδία Γούνας

Ντίνας Γ.

Βελέντζας Γρ.

21

Σωματείο Εργατοτεχνιτών Γούνας & Δέρματος Ιματ. &Κλωστ. Καστοριάς

Μάρκου Ελ.

Κολότσιος Π.

22

Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Γούνας

Μαρκόπουλος Ναούμ

Καραταγλίδης Χ.

23

Σύλλογος Ιδιοκτ.Ενοικ. Τουρ. Καταλυμάτων Ν. Καστοριάς

Παύλου Χρ.

Μήρτσιος Π.

24

Τοπικό Συμβούλιο Νέων

Μωϋσίδης Κυρ.

 

25

Εθελοντική Εργασία

Βαενάς Δ.

 

26

Νομαρχιακός Σύλλογος ΑΜΕΑ

Ραγκαβλά – Πρέμπτη Κατ.

Πρωτόγερου Όλγα

27

Εταιρεία Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό ΔΑΔ Ν. Καστοριάς

Πάνου Γεώργιος

 

28

Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Καστοριάς ΕΠΣ

Μακρής Σωτ.

 

29

Αθλητικός Όμιλος Αντισφαίρισης Καστοριάς

Βλαχόπουλος Παν.

Πανταζής Στ.

30

Δημότης

Μπαϊρακτάρης Παν.

 

31

Δημότης

Μάνος Δημήτριος

 

32

Δημότης

Μήρτσος Δημήτριος

 

33

Δημότης

Μάγγελ- Σωτηροπούλου Μερόπη

 

34

Δημότης

Γκολογκίνας Νικόλαος

 

35

Δημότης

Σφηναρολάκης Αναστάσιος

 

36

ΕΛΜΕ

Πανταζόπουλος Ιωάννης

 

37

Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών

Παπασταύρου Γεώργιος

Σιδηροπούλου Έφη

38

Δήμος  Καστοριάς

Βασιλείου Ανδρέας του Παναγιώτη

 

39

Δήμος  Καστοριάς

Πανταζή Μαρία του Γρηγορίου

 

40

Δήμος  Καστοριάς

Χρήστου Μαρία του Αποστόλου

 

41

Δήμος Αγίας Τριάδας

Κωνσταντίνου Σωτήριος του Κων

 

42

Δήμος Αγίας Τριάδας

Στάνας Μάριος του Γεωργίου

 

43

Δήμος Μεσοποταμίας

Αντωνίου Κων/να του Βασιλείου

 

44

Δήμος Μακεδνών

Μπούρκας Γεώργιος του Χρήστου

 

45

Δήμος Αγίων Αναργύρων

Αλεξάκη Μαρία του Γεωργίου

 

46

Δημος Κορεστείων

Σαλβαρίνα Κυριακή του Αντωνίου

 

47

Δήμος Βιτσίου

Ανθίμου Λάζαρος του Πέτρου

 

48

Δήμος Κλεισούρας

Σιώκη Μαριάνθη του Κοσμά

 

49

Κοινότητα Καστρακίου

Μαρκόπουλος Μάρκος του Σταύρου

 

 

Για αναλυτική ενημέρωση και παρακολούθηση των αποφάσεων της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης μπορείτε να ανατρέξετε στην Διαύγεια του Δήμου Καστοριάς

http://sites.diavgeia.gov.gr/dimoskastorias

Επιτροπή Ποιότητας Ζωής Εκτύπωση
1. Η Επιτροπή ποιότητας ζωής είναι αποφασιστικό και εισηγητικό όργανο άσκησης των σχετικών με την ποιότητα ζωής, τη χωροταξία, την πολεοδομία και την προστασία του περιβάλλοντος αρμοδιοτήτων του δήμου. Κατά την άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων της λαμβάνει ειδική μέριμνα για το σχεδιασμό δράσεων που αποβλέπουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και εν γένει την εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρίες.

Ειδικότερα:

Α. Είναι αρμόδια, με την επιφύλαξη του άρθ.83, για:

i) τη χορήγηση προέγκρισης ίδρυσης καταστημάτων και επιχειρήσεων μετά από προέλεγχο του σχετικού αιτήματος του ενδιαφερομένου,

ιι) την ανάκληση ή την οριστική αφαίρεση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των καταστημάτων επιχειρήσεων και λοιπών εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων αρμοδιότητας του δήμου,

iii) τη χορήγηση ή ανάκληση της άδειας λειτουργίας μουσικής. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται μέσα σε είκοσι (20) ημέρες αφότου περιέλθουν στην επιτροπή όλα τα νόμιμα δικαιολογητικά και στοιχεία.

Β. Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο:

i) θέματα καθορισμού χρήσεων γης,

ιι) θέματα ρυθμιστικών σχεδίων, προγραμματισμού εφαρμογής ρυθμιστικών σχεδίων, οικιστικής οργάνωσης ανοικτών πόλεων, εφαρμογής Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.), πολεοδομικών μελετών, ανάπλασης περιοχών, πολεοδομικών επεμβάσεων, χρηματοδότησης προγραμμάτων ανάπλασης, ανασυγκρότησης υποβαθμισμένων περιοχών, πολεοδομικής αναμόρφωσης προβληματικών περιοχών, αποζημίωσης ρυμοτομούμενων, πολεοδομικών ρυθμίσεων, εισφοράς σε γη ή σε χρήμα, περιοχών ειδικά ρυθμιζόμενης πολεοδόμησης (Π.Ε.Ρ.ΠΟ.) και έγκρισης πολεοδομικών μελετών,

iii) τη λήψη αποφάσεων για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, iv) τη λήψη αποφάσεων για θέματα χωροθέτησης κοιμητηρίων, κατά τις προβλέψεις του ν. 2508/1997 (ΦΕΚ 124 Α), κέντρων αποτέφρωσης νεκρών,

καθώς και άλλων, σχετικών με το αντικείμενο, αρμοδιοτήτων του, ν) το σχέδιο κανονιστικών αποφάσεων των άρθρων 79 και 82 του Κ._.Κ..

2. Η επιτροπή ποιότητας ζωής συντάσσει ετήσια έκθεση πεπραγμένων στους τομείς αρμοδιότητας της, η οποία συζητείται και εγκρίνεται από το δημοτικό συμβούλιο. Η έκθεση περιλαμβάνει και ποσοτικά στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των συνεδριάσεων, την συμμετοχή των μελών της, τα θέματα που συζητήθηκαν και τις ληφθείσες αποφάσεις. Υπεύθυνος για την σύνταξη της ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων είναι ο Πρόεδρός της. Στην εν λόγω έκθεση ενσωματώνονται, ως παράρτημα, και σχετικές παρατηρήσεις που υποβάλουν τα μέλη της. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής συντάσσει την έκθεση εντός του Ιανουαρίου κάθε έτους και την κοινοποιεί στα μέλη της προκειμένου αυτά να του υποβάλουν εγγράφως τις παρατηρήσεις τους εντός της πρώτης εβδομάδας του Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια, εντός της δεύτερης εβδομάδας του Φεβρουαρίου, ο πρόεδρος υποβάλει το πλήρες κείμενο της ετήσιας έκθεσης στο δημοτικό συμβούλιο και μεριμνά για τη δημοσίευσή της στην ιστοσελίδα του δήμου.

3. Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί, για θέματα ιδιαίτερα σοβαρά, με ειδική αιτιολογία, και με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του να αποφασίζει ότι θα ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες των προηγούμενων παραγράφων.

4. Η επιτροπή ποιότητας ζωής με ειδική απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητας της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητα του.

5. Η επιτροπή ποιότητας ζωής πρέπει να λαμβάνει υπ’όψιν της για την διαμόρφωση της εισήγησης της προς το δημοτικό Συμβούλιο για τα θέματα της παρ.1 περ.γ του άρθρου 83 του Ν.3852/10 καθώς και για τα θέματα της παρ. 2 του άρθρου 84 του Ν. 3852/2010 τις σχετικές προτάσεις της οικείας δημοτικής ή τοπικής αντιστοίχως κοινότητας.

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποτελείται από 9 δημοτικούς συμβούλους. Από αυτούς 6 ανήκουν στην πλειοψηφούσα παράταξη, επικεφαλής της οποίας είναι ο Δήμαρχος. Οι υπόλοιποι 3 ανήκουν στις παρατάξεις της μειοψηφίας.

Τα μέλη της Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εκλέγονται κάθε δύο χρόνια. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής προτείνεται από τον Δήμαρχο, ενώ ο Αντιπρόεδρος εκλέγεται από τα μέλη της Επιτροπής και είναι από την αντιπολίτευση.

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση της Προέδρου της μία φορά την εβδομάδα, η οποία δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Δήμου. Η Πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής καταρτίζει την Ημερήσια Διάταξη. Οι συνεδριάσεις είναι δημόσιες και σε κάθε συνεδρίαση τηρούνται πρακτικά. Η Επιτροπή έχει απαρτία εφόσον τα μέλη που είναι παρόντα είναι περισσότερα από αυτά που απουσιάζουν. Η Επιτροπή συνεδριάζει δημόσια και λαμβάνει τις αποφάσεις με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας επικρατεί η ψήφος της Προέδρου.

Σήμερα το Προεδρείο αποτελείται από :

Πρόεδρος Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

Πολυγάννης Τρύφων, Αντ/χος

Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

Κοσμάς-Νικολάου Θωμάς

Τακτικά Μέλη Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

  1. Κορεντσίδου Εριφίλη
  2. Καπρής Δημήτριος
  3. Στούμπας Αντώνιος 
  4. Τσίκος Παναγιώτης
  5. Αλβανού Ιωάννα
  6. Καραμήτρος Γρηγόριος
  7. Καραμανίδης Νικόλαος

Αναπληρωματικά Μέλη Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

  1. Μπάσιος Κωνσταντίνος
  2. Θεοδοσόπουλος Ιάκωβος
  3. Παρχαρίδης Χρήστος
  4. Τέρψης Αθανάσιος
  5. Φουλιράς Στυλιανός

Για αναλυτική ενημέρωση και παρακολούθηση των αποφάσεων της Επιτροπή Ζωής μπορείτε να ανατρέξετε στην Διαύγεια του Δήμου Καστοριάς

http://sites.diavgeia.gov.gr/dimoskastorias

    Οικονομική Επιτροπή Εκτύπωση

    1. Η Οικονομική Επιτροπή είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου, η οποία έχει τις εξής αρμοδιότητες:

    α) συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου και προβαίνει στην τελική διαμόρφωση του σχεδίου προϋπολογισμού εξόδων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων του δήμου, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 2 και 3 του Ν. 3852/2010.

    β) ελέγχει την υλοποίηση του προϋπολογισμού και υποχρεούται να υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, η οποία περιλαμβάνει, για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όλα τα προβλεπόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις στοιχεία του ετήσιου απολογισμού και όπου παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του δήμου. Η έκθεση αυτή στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου,

    γ) προελέγχει τον απολογισμό,

    δ) αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο, καθώς επίσης αποφασίζει αιτιολογημένα και για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις,

    ε) με την επιφύλαξη της παραγράφου 3 του παρόντος, καταρτίζει τους όρους, συντάσσει τη διακήρυξη, διεξάγει και κατακυρώνει όλες τις δημοπρασίες σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Για τη διεξαγωγή των δημοπρασιών και την αξιολόγηση των προσφορών μπορεί να συγκροτεί επιτροπές, από μέλη της, δημοτικούς ή δημόσιους υπαλλήλους ή ειδικούς επιστήμονες,

    στ) μελετά την ανάγκη συνάψεως δανείων, καταρτίζει τους όρους τους και εισηγείται σχετικά στο δημοτικό συμβούλιο,

    ζ) εισηγείται προς το δημοτικό συμβούλιο την επιβολή τελών, δικαιωμάτων και εισφορών,

    η) αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών,

    θ) εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο ετήσιο σχέδιο διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του δήμου. Παρακολουθεί την υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου και ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο,

    ι) αποφασίζει για ζητήματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης,

    ια) εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών αποφάσεων του δήμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 73 παρ.1 Β ν) του Ν. 3852/2010 και παρακολουθεί την υλοποίηση τους,

    ιβ) αποφασίζει για την υποβολή προσφυγών στις διοικητικές Αρχές,

    ιγ) αποφασίζει για την άσκηση όλων των ενδίκων βοηθημάτων και των ενδίκων μέσων,

    ιδ) αποφασίζει για το δικαστικό συμβιβασμό και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο για τον εξώδικο συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχουν αντικείμενο μέχρι ποσού τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ,

    ιε) αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και για την ανάκληση της πληρεξουσιότητας του, σε όσους δήμους, είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία Αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια.

    Ιστ) μπορεί να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφαση της είναι δυνατή, κατ` εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 281 του Ν.3463/06

    2. Για τις περιπτώσεις ιβ`, ιγ` και ιδ` της προηγούμενης παραγράφου, η απόφαση λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου, η ανυπαρξία της οποίας συνεπάγεται ακυρότητα της σχετικής απόφασης. Προκειμένου για μισθολογικές απαιτήσεις, κάθε μορφής, περιλαμβανομένων και των επιδομάτων, δεν είναι δυνατή η παραίτηση από την άσκηση ενδίκων μέσων, ο δικαστικός ή εξώδικος συμβιβασμός και η κατάργηση δίκης, εκτός από τις περιπτώσεις που το νομικό ζήτημα έχει κριθεί με απόφαση ανωτάτου δικαστηρίου.

    3. Η Οικονομική Επιτροπή, με ειδική απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της, μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητας της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητα του.

    4. Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί με απόφασή του, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, η οποία πρέπει να είναι ειδικά αιτιολογημένη, για ιδιαίτερα σοβαρά θέματα, να αποφασίζει να ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες της Επιτροπής.

    Η Οικονομική Επιτροπή αποτελείται από 9 δημοτικούς συμβούλους. Από αυτούς 6 ανήκουν στην πλειοψηφούσα παράταξη, επικεφαλής της οποίας είναι ο Δήμαρχος. Οι υπόλοιποι 3 ανήκουν στις παρατάξεις της μειοψηφίας.

    Η Οικονομική Επιτροπή συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της. Ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής καταρτίζει την Ημερήσια Διάταξη. Οι συνεδριάσεις είναι δημόσιες και σε κάθε συνεδρίαση τηρούνται πρακτικά. Η Επιτροπή έχει απαρτία εφόσον τα μέλη που είναι παρόντα είναι περισσότερα από αυτά που απουσιάζουν. Η Επιτροπή συνεδριάζει δημόσια και λαμβάνει τις αποφάσεις με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας επικρατεί η ψήφος του Προέδρου.

    Σήμερα το Προεδρείο αποτελείται από :

    Πρόεδρος Οικονομικής Επιτροπής

    Εμμανούηλ Χατζησυμεωνίδης, Δήμαρχος

    Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

    Φουλιράς Στυλιανός

    Τακτικά Μέλη Οικονομικής Επιτροπής

    1. Υφαντίδη Δαμιανός
    2. Καραμπατσακίδης Νικόλαος
    3. Τσακλίδης Χρήστος
    4. Κυζάκης Κων/νος
    5. Πολυγιάννης Τρύφων
    6. Αποστολίδης Ηλίας
    7. Κοντόπουλος Κων/νος                     

    Αναπληρωματικά μέλη Οικονομικής Επιτροπής

    1. Τομτζίδου Σοφία
    2. Σιάββας Δημήτρης
    3. Σέτκος Γεώργιος
    4. Καραμήτρος Γρηγόριος  
    5. Εγγλέζος Λάζαρος

    Για αναλυτική ενημέρωση και παρακολούθηση των αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής μπορείτε να ανατρέξετε στην Διαύγεια του Δήμου Καστοριάς

    http://sites.diavgeia.gov.gr/dimoskastorias

    Εκτελεστική Επιτροπή Εκτύπωση

    Η Εκτελεστική επιτροπή ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

    1. Παρακολουθεί την εκτέλεση των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου.
    2. Συντονίζει την κατάρτιση και παρακολουθεί την εκτέλεση του επιχειρησιακού προγράμματος, το οποίο και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο. Ο αρμόδιος για την κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος αντιδήμαρχος συνεργάζεται με τους προϊσταμένους των εμπλεκομένων υπηρεσιών και ενημερώνει τον Δήμαρχο και την Εκτελεστική Επιτροπή για την πορεία κατάρτισης του προγράμματος και την εφαρμογή του, υποβάλλοντας ενδιάμεσες εκθέσεις οι οποίες και συζητούνται σε συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής η οποία διατυπώνει παρατηρήσεις, υποδείξεις και κατευθύνσεις για την υλοποίηση του προγράμματος.
    3. Καταρτίζει και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου και έχει την ευθύνη της υλοποίησής του. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος σε άμεση συνεργασία με τους προϊσταμένους των υπηρεσιακών μονάδων που έχουν την ευθύνη του προγραμματισμού, της οικονομικής διοίκησης και των τεχνικών έργων συντάσσει χρονοδιάγραμμα εργασιών και ενημερώνει σε τακτά χρονικά διαστήματα τον Δήμαρχο για την πορεία των διαδικασιών κατάρτισης του προγράμματος. Ο αντιδήμαρχος συντάσσει την τελική εισήγηση αλλά και τις ενδιάμεσες εκθέσεις του και τις υποβάλλει στον δήμαρχο ο οποίος αποφασίζει εάν συντρέχει λόγος συζήτησης στην εκτελεστική επιτροπή επιμέρους τμημάτων του προγράμματος και δίνει κατευθύνσεις για την συνέχιση της κατάρτισης του προγράμματος. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος αλλά και ο ίδιος ο δήμαρχος ενημερώνουν την εκτελεστική επιτροπή, σε τακτά χρονικά διαστήματα τα οποία δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους τρεις μήνες, για την πορεία υλοποίησης του τεχνικού προγράμματος υποβάλλοντας σχετική έκθεση η οποία συζητείται και αξιολογείται από την Επιτροπή.
    4. Συγκεντρώνει και αξιολογεί τις προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την κατάρτιση του προϋπολογισμού και εισηγείται το προσχέδιο του προϋπολογισμού και το ετήσιο πρόγραμμα δράσης προς την οικονομική επιτροπή. Ακολουθείται η διαδικασία της προηγούμενης παραγράφου. Οι προτάσεις συγκεντρώνονται ανά δημοτική ενότητα με ευθύνη του έχοντος την αντίστοιχη τοπική αρμοδιότητα αντιδημάρχου. Ο αντιδήμαρχος για τον σκοπό αυτό συνεργάζεται με τους προέδρους των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και τους εκπροσώπους των τοπικών κοινοτήτων οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την καταγραφή των αναγκαίων δράσεων ανά δημοτική η τοπική κοινότητα. Οι προτάσεις εξετάζονται αρχικά από την εκτελεστική επιτροπή η οποία έχει την ευθύνη για τον προσδιορισμό των κατευθύνσεων του προγράμματος δράσης και ο αρμόδιος για οικονομικές υποθέσεις αντιδήμαρχος συνεργαζόμενος με τους προϊσταμένους των υπηρεσιακών μονάδων που έχουν την αρμοδιότητα του προγραμματισμού και της οικονομικής διοίκησης παρακολουθεί τις αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες κατά την σύνταξη του προσχεδίου και εν συνεχεία συντάσσει την αιτιολογική έκθεση. Ο δήμαρχος ή- με εντολή του- ο αρμόδιος αντιδήμαρχος εισηγείται το προσχέδιο του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης στην εκτελεστική επιτροπή, η οποία, αφού το εγκρίνει, το εισηγείται στην οικονομική επιτροπή. Στην συζήτηση του ανωτέρω θέματος καλούνται οι προϊστάμενοι των υπηρεσιακών μονάδων που έχουν την ευθύνη του προγραμματισμού και της οικονομικής διοίκησης, καθώς και οι πρόεδροι των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και οι εκπρόσωποι των τοπικών κοινοτήτων. Οι ανωτέρω έχουν δικαίωμα λόγου, ενώ στους προϊσταμένους των υπηρεσιακών μονάδων ο δήμαρχος μπορεί να αναθέτει την παρουσίαση των σχετικών εισηγήσεων.
    5. Έχει την ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού. Η εκτελεστική επιτροπή συζητά και αξιολογεί ανά τρίμηνο την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού και συντάσσει σχετική έκθεση. H Έκθεση περιλαμβάνει οπωσδήποτε το ισοζύγιο εσόδων και δαπανών, ανάλυση των καταχωρημένων τιμολογίων και εκτίμηση της ροής των εσόδων καθώς και προτάσεις για την βελτίωση της ροής των εσόδων και των εξορθολογισμό των δαπανών. Η σύνταξη της έκθεσης γίνεται στη βάση εισήγησης του αρμοδίου αντιδημάρχου και των προϊσταμένων των υπηρεσιακών μονάδων που έχουν την ευθύνη του προγραμματισμού και της οικονομικής διοίκησης. Η έκθεση που συζητείται και εγκρίνεται από την Εκτελεστική Επιτροπή πρέπει να προηγείται της προβλεπόμενης στο άρθρο 72, παρ.1, στοιχ. β) του ν. 3852/2010 τριμηνιαίας έκθεσης της οικονομικής επιτροπής. Επί των παρατηρήσεων της τελευταίας η εκτελεστική επιτροπή διατυπώνει παρατηρήσεις τις οποίες παρουσιάζει στο δημοτικό συμβούλιο και τις αναρτά στην ιστοσελίδα του δήμου.
    6. Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα σχέδια: i) Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, ii) Κανονισμού μέτρησης και αξιολόγησης της απόδοσης των δημοτικών υπηρεσιών κατά την ισχύουσα νομοθεσία. Για την διατύπωση των ανωτέρω εισηγήσεων καλεί τον γενικό γραμματέα του δήμου ή όπου δεν υπάρχει τον προϊστάμενο των υπηρεσιών του δήμου να υποβάλλει σχέδιο εισήγησης στο οποίο βασίζεται η εισήγηση της εκτελεστικής επιτροπής.
    7. Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το Σχέδιο Χάρτας δικαιωμάτων και υποχρεώσεων δημοτών και κατοίκων και μεριμνά για την έκδοση, ενημέρωση και διακίνηση του Οδηγού του δημότη, στον οποίο περιγράφονται οι διαδικασίες, οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής των υπηρεσιών του δήμου σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Τα προσχέδια των ανωτέρω εισηγήσεων καταρτίζει και παρουσιάζει στην εκτελεστική επιτροπή η νομική υπηρεσία του δήμου και ο γενικός γραμματέας ή όπου δεν υπάρχει ο προϊστάμενος των υπηρεσιών του δήμου.
    8. Εισηγείται το σχέδιο του κανονισμού πληροφόρησης των πολιτών και του κανονισμού διαβούλευσης. Το προσχέδιο των κανονισμών καταρτίζει και παρουσιάζει στην εκτελεστική επιτροπή η νομική υπηρεσία του δήμου ή όπου δεν υπάρχει ο νομικός σύμβουλος του δήμου.
    9. Εισηγείται τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και φυσικών καταστροφών, σε εναρμόνιση με τα αντίστοιχα σχέδια της περιφέρειας και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
    10. Παρακολουθεί, αξιολογεί και συντονίζει τη δράση των νομικών προσώπων και υπηρεσιών του δήμου και ενημερώνει σχετικά το δημοτικό συμβούλιο. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος συνεργάζεται με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου και παρακολουθεί την υλοποίηση του προγράμματος δράσης του νομικού προσώπου ενημερώνοντας ανά τρίμηνο με γραπτή έκθεση τον δήμαρχο. Ο δήμαρχος όταν κρίνει ότι συντρέχει λόγος θέτει για συζήτηση στην Εκτελεστική Επιτροπή τα προβλήματα ή τις διαπιστώσεις που παρατηρούνται στην λειτουργία των νομικών προσώπων ή υποβάλλει ο ίδιος συστάσεις στον πρόεδρο του νομικού προσώπου. Στην συνεδρίαση όπου συζητούνται τα ανωτέρω θέματα καλείται υποχρεωτικά ο πρόεδρος του αντίστοιχου νομικού προσώπου ο οποίος λαμβάνει μέρος στη συζήτηση και παρέχει πληροφορίες ή εξηγήσεις για θέματα που θέτει ο δήμαρχος και τα μέλη της εκτελεστικής επιτροπής.

    Σήμερα τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής είναι:

     

           Πρόεδρος: Χατζησυμεωνίδης Εμμανουήλ Δήμαρχος

    •        Παρχαρίδης Χρήστος Αντιδήμαρχος
    •        Θεοδοσόπουλος Ιάκωβος Αντιδήμαρχος
    •        Πολυγιάννης Τρύφων Αντιδήμαρχος
    •        Μισκια Γεωργοσοπούλου Ειρήνη Αντιδήμαρχος
    •        Τόσκος Πέτρος Αντιδήμαρχος 
    •        Κενανίδης Παύλος Αντιδήμαρχος
    •        Τσαϊρίδης Αλέξανδρος Αντιδήμαρχος
     
    Ο Δήμαρχος (12 στοιχεία)
    Δελτία Τύπου (19 στοιχεία)
    Επιστολές Δημάρχου (6 στοιχεία)
    Οι Αντιδήμαρχοι (1 στοιχείο)
    Τοπικά Συμβούλια (1 στοιχείο)
     



    Αναζήτηση

    Είσοδος Χρήστη
    Ανάκτηση Κωδικού
    Δεν έχετε λογαριασμό;
    Εγγραφή

    diavgeia.gov.gr

     

    Εκδηλώσεις
    « < Σεπτέμβριος 2013 > »
    Δ T Τ Π Π Σ Κ
    26 27 28 29 30 31 1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 1 2 3 4 5 6
    ΚΕΠ

     
     
     
    Με τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» (Γ’ ΚΠΣ)
    Έργο συγχρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) κατά 80% και από Εθνικούς Πόρους κατά 20%